השכרת גנרטורים – 4 שאלות שצריך לשאול לפני ששוכרים גנרטור

השכרת גנרטורים קיימת בארץ כבר כמה עשרות שנים, אך בשנים האחרונות, עם עליית הפופולאריות של אירועים בטבע מצד אחד, המחייבים השכרת אוהלים וכדומה, לצד העלייה בסטנדרטים של הפקות יום הולדת לילדים, הפכה השכרת גנרטור לפעולה רווחת בכל שכבות האוכלוסייה. ובכל זאת, לא כולם שוכרים גנרטור על בסיס יומיומי ורוב האנשים אינם מבינים בגנרטורים לאירועים דבר וחצי דבר.

השכרת גנרטורים

צריך גנרטור לאירוע? קרא עוד על השכרת גנרטורים מאלרם גנרטורים.

כדי להקל עליכם בתהליך של השכרת גנרטורים, ריכזנו עבורכם את השאלות החשובות שיש לשאול לפני ההשכרה:

גנרטור למכירה או השכרה?

התשובה לשאלה הזו היא פשוטה: אם אתם זקוקים לגנרטור באופן חד פעמי, או שאתם משתמשים בגנרטור פעם בחצי שנה או יותר, אתם זקוקים לגנרטור להשכרה ולא למכירה, או לפחות עדיף לכם לשכור גנרטור מבחינה כלכלית. את הגנרטור יש לאחסן בצורה מתאימה ולתחזק אותו באופן קבוע, ואם אתם משתמשים בו לעיתים נדירות אין לכם שום סיבה לחפש גנרטורים למכירה, כשגנרטורים להשכרה יספקו לכם את אותה תועלת בדיוק, ללא נטל האחריות התפעולית לגנרטור בשעת הצורך.

 

איזה דלק ממלאים בגנרטור?

ישנם סוגים שונים של גנרטורים, חלקם פועלים על בנזין 95 וחלקם על סולר, וניתן למלא אותם בכל תחנת דלק. הסולר זול כמובן מהבנזין, אך גורם לרעש גדול יותר בעת ההפעלה וכן לזיהום אוויר גדול יותר. חלק מהגנרטורים פועל בצורה משולבת ומשתמשים בשני סוגי הדלקים במקביל, אך הם קיימים רק כגנרטורים למכירה ולא להשכרה.
ברוב המקרים ניתן לקבל את הגנרטור מתודלק מהחברה, אך אם אתם מתדלקים אותו בעצמכם חשוב להקפיד על תדלוק במצב כבוי בלבד, וכאשר הגנרטור נמצא במנוחה לפחות 30 דקות רצופות, בשל הסכנה הטמונה באדי דלק העולים מהגנרטור לאחר פעולתו ועשויים לגרום לשריפה בשעת תדלוק לא זהיר.
סוג הדלק אותו יש למלא בגנרטור אמור להיות מסומן על מכסה המיכל, ויש להקפיד למלא אותו בדלק הנכון כדי לא לפגוע בפעולתו, בדיוק כמו בתדלוק רכב. אם אתם לא בטוחים מהו סוג הדלק המתאים – שאלו את החברה ממנה שכרתם את הגנרטור, ולמעשה עדיף לעשות זאת בעת ההשכרה בכל מקרה.
ניתן לקבל את הגנרטור מתודלק מחברת ההשכרה, ולשלם את מחיר הדלק לחברה עצמה, שייתכן שתגבה גם מחיר מסוים על שירות המילוי. מהניסיון שלנו, בעיקר כאשר מדובר על השכרת גנרטור אחת לזמן רב או פעם ראשונה, ובעיקר אם מדובר על גנרטורים גדולים, עדיף להשאיר פרטים רבים ככל האפשר בידי החברה, כולל תדלוק הגנרטור, חיבורו והפעלתו השוטפת, גם אם צריך לשלם קצת יותר, ולא להתעסק בדברים הללו בעצמכם, ללא ניסיון.

 

מהם סוגי הגנרטורים הקיימים?

 

ניתן למצוא לא מעט סוגים של גנרטורים להשכרה, הנבדלים זה מזה בהספקים, במידות הגודל והרעש ועוד, וישנם גנרטורים שונים המתאימים לתפקוד מסוים כמו גנרטורים להשכרה לאירועים, גנרטורים תעשיתיים ועוד.
• בהתאם למידת הרעש קיימים גנרטורים הפועלים על סולר ועושים רעש רב וגנרטורים הפעלים על בנזין ומשמיעים פחות רעש. כפי שציינו, גנרטור הסולר לא רק גורם לרעש גדול יותר אלא גם לזיהום אוויר גדול יותר ותצטרכו להחליט עד כמה הפרמטר הזה חשוב לכם.
אם מדובר על אירוע מתמשך כמו מחנה קיץ בתנועת נוער או פעילות דומה, אפשר לרכוש גנרטור מהסוג המרעיש יותר ולהעמיד אותו במרחק מספיק מהמחנה עצמו, כך שלא יפריע לפעילות השוטפת, אם כי רצוי להתחשב גם בחיות הבר שהרעש עשוי להפריע להן.
באירועים קצרים יותר ומושקעים יותר, כמו חתונה לדוגמא, עדיף לשלם קצת יותר, בעינינו, ולשכור גנרטור שקט יותר, שיוצב סמוך למקום האירוע כדי לא ללכת אליו הלוך ושוב במקרה הצורך.
בנוסף על הגנרטורים הרגילים ניתן למצוא גנרטור מושתק, המומלץ לשימוש במיוחד כאשר מדובר בלינה בטבע או אירועים אחרים המצריכים שקט כמו סדנת מדיטציה או אירוע דומה.

• בהתאם לניידות קיימים גנרטורים במידות ניידות שונות, החל מגנרטורים גדולים וכבדים המתאימים לשימוש קבוע כגנרטור חירום במקומות הזקוקים לגיבוי קבוע למערכת החשמל, וכלה בגנרטורים ניידים וקלים לשינוע המתאימים לאירועים חד פעמיים, בעיקר אירועים בטבע. עבור ימי הולדת בפארק, לדוגמא, כאשר אתם זקוקים לגנרטור המפעיל מערכת הגברה בלבד, קיימים גנרטורים קטנים וקלי משקל שניתנים לניוד בקלות אפילו במכונית פרטית.
כמובן שניתן לשלם גם עבור שירותי הניוד של הגנרטור לחברת ההשכרה, והדבר מומלץ בעיקר כאשר אתם זקוקים לגנרטור גדול יחסית שכדי לנייד אותו תצטרכו לשכור עגלה מיוחדת, שכמובן יש לדעת גם כיצד לנהוג ברכב שהיא מחוברת אליו כדי להימנע מתקלות לא נעימות ותאונות שונות.

• בהתאם להספק קיימים גנרטורים במידות הספק שונות, כשכמובן הגנרטורים הקטנים יותר ובעלי ההספק הנמוך יותר זולים יותר להשכרה וצורכים פחות דלק. מכיוון שלכל אירוע יש מינימום הספק אחר ותפוקת חשמל אחרת הנדרשת מהגנרטור, ומכיוון שתמיד כדאי שיהיה לכם תפוקה "ספייר" במידת הצורך, מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע שלנו כדי להתאים את מידת ההספק של הגנרטור לאירוע עצמו ולהימנע מתקלות ונפילות חשמל שעלולות לחרב את האירוע כולו.

• מלבד הבדלים אלה קיימים הבדלים בין הגנרטורים במידת יציבות הזרם, בצריכת הדלק שלהם, באיכות הגנרטור – שנגזרת פעמים רבות מארץ הייצור שלו – ועוד. את כל הפרטים תוכלו לקבל מאנשי המקצוע שלנו, שישמחו לסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

כמה דלק הגנרטור צורך?

הצריכה הממוצעת של גנרטורים להשכרה היא כליטר דלק לעד שעה וחצי של עבודת הגנרטור. מכיוון שאנו תמיד ממליצים למלא דלק ספייר ליתר בטחון, אם אתם מצפים לעבודה של כעשר שעות, יש למלא עשרה ליטר דלק לפחות.
כאמור, מדובר בצריכה ממוצעת בלבד וגנרטורים גדולים יותר בעלי תפוקה גדולה יותר, גם שורפים יותר דלק ויש לקחת זאת בחשבון. כדי לחשב בדיוק את צריכת הדלק של הגנרטור המושכר, התייעצו עם אנשי המקצוע, ופרטו את כל המכשירים אותם תפעילו בעזרת הגנרטור.