8 טיפים להארכת חיי הגנרטור

תפקיד המאמר שלפניכם הוא לספק טיפים חשובים לתחזוקת גנרטורים.
כמו מכוניות, מכשירי אלקטרוניקה ואפילו הגוף שלנו, גם הגנרטור זקוק לתחזוקה שוטפת כדי לתפקד כראוי.
גנרטור מתוחזק יעמוד זמן רב יותר, יפעל באופן טוב יותר וחלק יותר, יהיה בטוח יותר לסביבה ולמשתמשים בו וידרוש פחות דלק וכסף להפעלתו.
התחזוקה אמנם כוללת תחלופת חלקים ורכיבים, אבל היא יכולה להוות מרכיב שיציל את הגנרטור שלכם (ואולי גם את חייכם, אם הגנרטור הבלתי מתוחזק יחל לעלות באש).
אם אתם רוצים שהגנרטור הישן שלכם יפעל כמו חדש – התחילו לקרוא.

השירותים שלנו בתחום:

  1. מקמו את הגנרטור במקום יבשלפעמים אין לנו כל כך הרבה מקום בבית, אבל חשוב למקם את הגנרטור במקום יבש. לחות יכולה לפגום בפעילות הגנרטור, ואפילו לגרום להתלקחותו.
  2. הקפידו להשתמש בדלק טרי: דלק שאינו טרי יכול להיות פגום, לפגוע בתפקודו של הגנרטור ואפילו לא להיות שמיש כלל.
  3. קנית, תשתמש: אם רכשתם גנרטור, נא השתמשו בו. אפילו הפעלה של פעם בחודש יכולה להיות יעילה, אבל חשוב להפעיל את הגנרטור פעם בכמה זמן כדי לוודא שהוא עודו פעיל לכמה דקות.
  4. לא נוגעים לבד: אסור לתקן את הגנרטור לבד, לחבר אותו באופן עצמאי למערכת החשמל הביתית וכדומה. הדבר יכול לסכן אתכם בהתחשמלות.
  5. לא להשתמש בחורף, כאשר גשום ומושלג: מים ולחות שניהם פוגמים קשות בגנרטור. רטיבות גורמת לקצרים בפעולתו של הגנרטור.
  6. שמן זה לא מילה גסה: חשוב מאוד להחליף את השמנים של הגנרטור. אי החלפה של שמנים יכולה לגרום לסתימות שתובלנה לנזקי התחממות – ביניהם, למשל, קורוזיה או שבירה במתכת שבגנרטור.
  7. החלפת מסנני אוויר: האוורור הינו תהליך חשוב מאוד לתפקוד הגנרטור. הוא מה שמונע ממנו להתחמם, ומהגזים הרעילים שבו לפגוע במשתמשים בגנרטור. לכן, חשוב לפנות מבעוד מועד לטכנאי מורשה שיחליף את מסנן האוויר בגנרטור.
  8. נא לעקוב!: חשוב לעקוב אחר תפקודי הגנרטור, כמו גם אחרי הביקורות שאנו מבצעים לגנרטורים. יש לשמור יומן מסודר עם מעקב אחר הביקורות שביצענו לגנרטור, טיפולי התחזוקה שביצענו וכיוצא בזה, ולהפנות את הטכנאי ליומן כאשר מתעוררת בעיה.