כל מה שצריך לדעת לפני שקונים גנרטור

שוק הגנרטורים בארץ הולך ומתרחב, הן מבחינת הביקוש ובן מבחינת ההיצע, ואם בעבר רוכשי הגנרטורים היו בעיקר משפחות חרדיות וחברות הפקת אירועים, היום רכישת גנרטור נפוצה הרבה יותר. יכול להיות שזה קשור להתפתחות שוק האירועים וריבוי האירועים הנערכים בחוץ ומצריכים גנרטור, אולי זה קשור למשק החשמל בצורה כזו או אחרת ואולי יש סיבות אחרות, זה לא באמת משנה. אם גם אתם שוקלים לרכוש גנרטור, הנה כמה דברים שחשוב שתדעו לפני הקנייה.

דלק

את הגנרטורים ניתן לתדלק בכל תחנת דלק, רק חשוב לשים לב על איזה דלק הגנרטור שלכם פועל – ישנם גנרטורים הפועלים על סולר וישנם גנרטורים הפועלים על בנזין, שלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. סוג הדלק המניע את הגנרטור אמור להיות כתוב על מכסה תא הדלק, כמו באוטו, וכמו באוטו, חשוב למלא את סוג הדלק הנכון במיכל כדי לא להזיק למנוע. שימו לב שהגנרטור כבוי בזמן מילוי הדלק והוא לא פעל בחצי השעה האחרונה, כיוון שאדי הדלק עשויים להתלקח בעת התדלוק.
היתרון הגדול של גנרטור הפועל על סולר הוא המחיר הזול יותר, אך יתרונותיו של הגנרטור הפועל על בנזין הם פחות רעש בעת הפעלת הגנרטור ופחות זיהום אוויר. ישנם גנרטורים למכירה הפועלים בשילוב של סולר ובנזין יחד.
צריכת הדלק הממוצעת של גנרטורים היא בסביבות ליטר אחד של דלק לשעה עד שעה וחצי של עבודה. באופן כללי, ככל שהגנרטור גדול יותר כך התפוקה שלו גדולה יותר, כמובן, וככל שתחברו אליו יותר מכשירים כך צריכת הדלק שלו תעלה. כדי לחשב את צריכת הדלק המדויקת של כל גנרטור כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע.

גודל הגנרטור הדרוש לכם

ישנם גנרטורים שונים בגדלים שונים ובהספקים שונים של חשמל, בהתאם לגודל המנוע, וישנם גנרטורים ניידים שניתן לשנע ממקום למקום או גנרטורים קבועים שעומדים במקום אחד. גודל הגנרטור הנדרש לכם צריך להיקבע בהתאם להספק החשמל המקסימלי לו אתם זקוקים.
חישוב צריכת החשמל הנדרשת צריך להיעשות בעזרת אנשי מקצוע בתחום, בהתאם לפירוט המוצרים שאתם עומדים לחבר אל הגנרטור, וההמלצה שלנו היא לקנות תמיד גנרטור שההספק לנו מעט גבוה יותר ממה שאתם חושבים שאתם צריכים, כדי שיהיה "חשמל ספייר" ליתר בטחון.

כמה רעש

הגנרטור הוא מנוע גדול, וככזה הוא עושה רעש. כפי שהזכרנו קודם, גנרטורים הפועלים על בנזין יעשו באופן כללי פחות רעש, ועל הדרך גם ייצרו פחות זיהום אוויר, אך הדלק שלהם יקר יתר. ההחלטה אם לרכוש גנרטור הפועל על סולר או כזה הפועל על בנזין תלויה בהרבה מאוד משתנים. לדוגמא: אם עלות הדלק קריטית עבורכם ואתם יכולים להעמיד את הגנרטור במקום מרוחק, תוכלו לרכוש גנרטור הפועל על בנזין, מה שיכול להתאים אם אתם זקוקים לגנרטור נייד לאירועים בחיק הטבע, אך אם אין לכם אפשרות להרחיק את הגנרטור מהמקום אולי תעדיפו גנרטור שקט יותר.
היום ישנה אפשרות לרכוש גנרטורים מושתקים, שרמת הרעש שהם עושים היא מינימלית. גנרטורים אלה יקרים יותר, כמובן, אך אם אתם מעמידים את הגנרטור בצמוד לבניין מגורים, לדוגמא, זו האופציה הטובה ביותר.

התקנת הגנרטור

את הגנרטורים הניידים הקטנים רוב אנשים יכולים לתפעל לבד ואין בהם צורך בהתקנה מיוחדת. התקנת גנרטורים גדולים וקבועים, לעומת זאת, דורשת עבודות חשמל קפדניות וחייבת להתבצע על ידי בעלי מקצוע. אם הגנרטור מותקן בתוך חדר, כמו בחדר גנרטורים בבניין, לדוגמא, על פי הנחיות הבטיחות חייב להישמר מרחק של מטר לפחות בין הגנרטור לשניים או שלושה קירות, בהתאם לגודל הגנרטור, ולעיתים נדרשת גם התקנה של מערכת קירור. אל תנסו להתקין גנרטורים גדולים לבד – מדובר במכשיר גדול להפקת חשמל וזה פשוט מסוכן.

אחריות

כמו בכל תחום אחר, גם בתחום הגנרטורים משך אחריות היצרן על המכשיר מעידה על איכותו, וחשוב לשים לב לכך. בתחום הגנרטורים יש חשיבות גדולה לארץ הייצור ובאופן כללי וגורף, גנרטורים תוצרת סין פחות מומלצים מגנרטורים אירופאים. שימו לב מי נותן את האחריות – היצרן או החברה או שניהם, וודאו כי ישנה גם אחריות על ההתקנה במידה ונעשתה כזו.