כל מה שרציתם לדעת על מזגנים ניידים

בקיץ הישראלי, מיזוג אוויר הוא כמעט בגדר חובה. מיזוג אוויר נייד, רלוונטי בעיקר לציבור האוכלוסיות הניידות – סטודנטים ושוכרי דירות שלא רוצים (או לא יכולים) להשקיע במזגן נייח וכן לציבור העסקים ותעשיות שונות הזקוקים לפתרונות קירור.

השירותים שלנו בתחום:

לפני הכול – קצת מידע טכני

מזגנים ניידים מגיעים בגדלים וטווחי הספק שונים שמטרתם דומה לזו של מזגן נייח – הוצאת אוויר ממוזג, מקורר ויבש, במיקום בו הוא נמצא. הוא נייד, ניתן להסיעו ולמקמו בקלות יחסית בכל חלל חיצוני ובתוך הבית. המזגן הנייד בנוי ומותאם לתנאים קשים וניתן לשכור להשיגו עם יכולות של 3 עד 6 טון, ניתן לשכור אותו לטווח זמן קצר או ארוך (ימים, חודשים ואף שנים), עלות ההשכרה יכולה לנוע בין כמה מאות לאלפי שקלים. המזגן הנייד מבוסס על טכנולוגיית גז הפריאון וטכנולוגיית התאדות, חשוב לדעת שהמזגנים המבוססים על התאדות יקרים יותר ביחס לאלו המבוססים על גז הפריאון.

טכניקת ההפעלה של המזגן הנייד פשוטה ולמעשה זהה למזגן נייח מבחינת עיקרון הפעילות שלו. הוא מורכב משתי יחידות, האחת שדוחסת את האוויר והשנייה משנה לו את הטמפרטורה לפי הרצוי. זו מערכת אחת אשר דורשת שתי צינורות המקשרים ביניהם. המערכת השנייה בנויה מיחידה אחת שמבצעת את דחיסת האוויר מתוך האוויר שכבר נמצא בתוך המזגן. גם מערכת זו פועלת באופן זהה לזה של המזגן הנייח. ישנה הפרדה עם בידוד תרמי והחום שנוצר במזגן הנייד בעל היחידה האחת, מוזרם דרך צינור גמיש אל מחוץ לחלל המקורר.

מתי נהוג להשתמש במזגן נייד?

איך לשמור על תקינותו של מזגן נייד?

להלן המלצות באשר לשמירה על המזגן הנייד: